کد خبر: ۵۳۶۲
۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰

مکبر حرم امام رضا(ع)

احمدرضا بصیری‌فر حافظ شش جزء قرآن کریم است و اوقات فراغتش را به حفظ بقیه سوره‌ها می‌گذراند.

در مدرسه و محافل جزو نخستین کسانی است که برای قرائت قرآن داوطلب می‌شود. احمدرضا بصیری‌فر ساکن محله طلاب است و در پایه هشتم درس می‌خواند. از پنج‌سالگی با شرکت در کلاس‌های تجوید و ترتیل به ادامه‌دادن این مسیر علاقه‌مند شد و کسب چندین‌مقام قرآنی در آموزش و‌پرورش ناحیه، انگیزه او را بیشتر کرد.

کسب رتبه اول استانی در رشته تحقیق، افتخار شیرینی است که از سال تحصیلی گذشته برایش به یادگار مانده است. احمد‌رضا همچنین حافظ شش جزء قرآن کریم است و اوقات فراغتش را به حفظ بقیه سوره‌ها می‌گذراند. بین همه افتخاراتی که دارد، بزرگ‌ترینش، مکبری در حرم حضرت‌رضا (ع) است که به آن می‌بالد و می‌داند از برکت فعالیت‌های قرآنی‌اش است.

از پنج‌سالگی قرآن‌خواندن را شروع کردم

در حال حاضر، بزرگ‌ترین دغدغه احمدرضا حفظ قرآن است. به هم‌سن‌وسالانش که می‌خواهند قرآن بخوانند، توصیه می‌کند ابتدا کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و تجوید را بگذرانند و بعداز اینکه قرائت صحیح را یاد گرفتند، به‌سراغ حفظ آن بروند.

او می‌گوید: از پنج‌سالگی قرآن‌خواندن را شروع کردم. بهتر است بگویم بعد‌از اینکه مادرم مرا در کلاس‌های مهد‌الرضا (ع) ثبت‌نام کرد، به قرائت علاقه‌مند شدم و کم‌کم با آیه‌ها انس گرفتم. از همان زمان برنامه‌های قرآنی تلویزیون را دنبال می‌کنم. شبکه‌های تلاوت و ترتیل جزو بخش‌های مورد‌علاقه‌ام است و علاوه‌بر‌این مادرم هم هر زمان فرصت کند، همراهم می‌شود و با هم قرآن می‌خوانیم.

هرکاری در ابتدا سخت است، اما به محض اینکه در مسیر بیفتیم، با کمک خدا و همراهی اطرافیان، راه هموار می‌شود و نباید از سختی مسیر ترسید.

مسعود پنجه و جلال نجاتیان از استادانی هستند که احمدرضا دوره ترتیل را پیش آن‌ها گذرانده است. او به استاد‌منشاوی نیز ارادت خاصی دارد و الگوی زندگی و اخلاقی‌اش است.

 

برگزیده رقابت معنوی
باید در عمل‌کردن از دیگران پیشی بگیریم

احمد‌رضا تنها به تلاوت آیه‌ها اکتفا نمی‌کند و برایش معنی و تفسیر آیات نیز مهم است. تعریف می‌کند: بیشتر مواقعی که احساس تنهایی می‌کنم، با قرآن‌خواندن حالم عوض می‌شود. یکی از آیاتی که مرا سخت تحت تأثیر خود قرار داد، آیه‌ای بود که در آن می‌فرمود «فویل للمصلین»؛ یعنی وای بر نمازگزاران!

با خودم می‌گفتم مگر می‌شود هم نماز خواند و هم مورد‌نکوهش قرار گرفت؟ کمی که با تفاسیر جلو رفتم، متوجه شدم منظور نمازگزارانی هستند که با اینکه کمکی از دستشان بر‌می‌آید، از دیگران دریغ می‌کنند؛ به همین دلیل عمل به نکات و دستوراتی که هر روز با آن‌ها سر‌وکار داریم، خیلی مهم است و همیشه با خودم می‌گویم این وجه تمایز ماست که باید در عمل‌کردن همیشه از دیگران پیشی بگیریم.

احمد‌رضا از سال‌۹۹ در معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی به‌عنوان مکبر فعالیت می‌کند. مکبران، نوجوانان بین سیزده تا هجده‌سال را شامل می‌شوند. می‌گوید: ابتدا افراد را برای نماز صبح که جمعیت کمتر است، انتخاب می‌کنند و بعد، نماز ظهر و عصر. شلوغ‌ترین زمان وقت نماز جماعت مغرب و عشاست که برای من خیلی باشکوه است و خوشحالم امام‌رضا (ع) من را برای خادمی خود انتخاب کرده‌اند.

ارسال نظر